Loading

In City Link speel je een ondernemer die bestookt wordt met klantvragen. Wanneer ga je over tot uitvoering en wanneer vraag je door? Wanneer doe je ‘gratis’ iets extra’s en wanneer verkoop je een extra dienst erbij? Wanneer los je het zelf op en wanneer schakel je een manager in? In City Link kun je experimenteren met dit soort keuzes en zelf zien wat het beste resultaat geeft. Dat is niet altijd alleen maar ja-en-amen zeggen. Het spel zit zo in elkaar dat je sommige klanten blij maakt met een dienstverlenende instelling en anderen met een pro-actieve instelling als kritische opdrachtnemer en consultant.

De manager moet ook aan de bak

Tijdens het vooronderzoek bleek er een belangrijke reden te zijn voor de gedetacheerde monteurs (de primaire doelgroep van deze game) om geen ‘leads’ voor bijverkoop aan hun manager door te geven. De managers regeerden langzaam of niet op dergelijke berichten. Daarom hebben we halverwege dit project een module toegevoegd aan het geheel. Een app voor managers waarin zij de in-game gegenereerde leads binnen krijgen en snel inhoudelijk moeten beoordelen. De managers spelen hun eigen competitie onderling en worden tegelijkertijd op scherp gezet voor als hun medewerkers echte leads door gaan sturen. Zo staat iedereen in de startblokken voor een optimale integrale dienstverlening.

Resultaat

100% van de beoogde KPN medewerkers bereikt, waardering voor de game met een 8,3, teamgevoel versterkt en meer leads gegenereerd. Meer dan de helft van de medewerkers geeft aan dat ze na het spelen van de game vaker contact opnemen om te overleggen met hun manager over een vraag van een klant.

Reactie: “Een leuke game, die naast commercieel gevoel ook heeft geleid tot een beter groepsgevoel binnen onze afdeling.”

Mijn bijdrage aan dit project:

  • Strategie
  • Doelgroeponderzoek
  • Gamedesign
  • Content (game scanrio’s)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Top