Loading

Een spel op de iPad voor peuters en kleuters gelanceerd samen met de TV serie ‘The Tumblies’. The Tumblies wordt uitgezonden in Europa en Azië en ook de game wordt in meer dan 20 landen gespeeld. Met deze game hebben we (gebaseerd op mijn inzichten en analyse van de markt) een heel nieuw ontwerpbenadering voor peuter en kleuter games geïntroduceerd; curiousity centered design.

Een wereld zonder goed en fout

Veel digitale (en ook niet digitale) spellen gaan over ‘goed en fout’. Een puzzel is goed of fout, ‘zoek de verschillen’ gaat over goed en fout, een memory-set is goed of fout. Deze manier van denken slaat creativiteit dood. Als het ‘fout’ kan zijn ga je niet proberen als het ‘goed’ is ga je niet kijken wat er nog meer kan. Met de Tumblies wilden wij een ander pad in slaan. Een wereld maken waar geen goed en fout bestaan, alleen ‘grappige resultaten’. We hebben deze benadering curiousity centered design genoemd. Ik bedacht (met mijn team) ruim 30 speelse scenario’s met de Tumblies en herkenbare huis-tuin-en-keuken voorwerpen in de hoofdrol. Ga je op ontdekkingstocht? Dan word je beloond. Het resultaat is een digitale blokkendoos waarin bepaalde combinaties en constructies een leuke ‘omval-animatie’ ontsluiten waarmee deze ‘nog een keer’-doelgroep uren zoet is.

Recensie van een moeder: Echt een hele leuke en toegankelijke app! Mijn kinderen, 2 en 5 zitten soms echt hardop te lachen.

Nieuwsgierig geworden? Download de iPad game hier via de appstore.

Mijn bijdrage aan dit project:

  • Funding (Mediafonds)
  • Doelgroeponderzoek
  • Marktonderzoek
  • Strategie
  • UX ontwerp
  • Leveldesign
Top